ביד אחת קוקטייל, ביד השנייה - סלפי לאינסטוש

מה משפיע על עיצוב בתי המלון בשנת 2020

איך תרשימו תיירים שכבר ראו חצי עולם? איזה קונספט חדש ומטורף יהפוך את חדר המלון לבית, לאן נעלמו דלפקי הקבלה ולמה חשוב שבתי מלון יצטלמו יפה לאינסטגרם? כל זאת ועוד על הטרנדים בעיצוב בתי מלון לשנת 2020

בעשור האחרון, הרשתות החברתיות שדרגו בענק  את המושג "תמונה שווה אלף מילים". כולם אוהבים לתעד חוויות חיוביות, גדולות או קטנות, ולשם כך המצלמה הטובה ביותר היא זו שתמיד נמצאת עלינו - מצלמת הסמארטפון. הנראות ההולכת וגדלה של בתי המלון ברשתות החברתיות מאתגרת את מיטב מעצבי הפנים להתעלות על עצמם ולעצב חדרי מלון ואזורי קבלה ייחודיים, מרהיבים ובלתי-נשכחים.

דור המילניום - לעצב את הסטורי

דור המילניום הוא פלח קהל ייחודי שהולך וגדל בתעשיית המלונאות. בני דור המילניום נהנים לטייל, הם אימפולסיביים, מאמצים טרנדים טכנולוגיים חדשניים ומחפשים אינטראקציות מותאמות אישית אליהם. הם גם מאוד אוהבים לצלם, להצטלם ולתעד כל חוויה ברשתות החברתיות. מילניאלים רואים את העולם בפריימים - הם נכנסים לחדר ובעיניהם כל זוית, כל פינה, כל חפץ יכולים להיות פוטנציאל לצילום תמונה שתגרוף לייקים - מה שלמעשה מייצר עבורם, לצד חוויית האירוח הפיזי, גם חוויה מקבילה של שיתוף וקבלת תשומת לב. לכן, כדי למשוך את בני דור המילניום ב-2020 יסייעו לכם חדרים שמצטלמים יפה לאינסטגרם וחוויות ששווה להעלות לסטורי.

מלון בהתאמה אישית

בשנים האחרונות בתי מלון הפכו ליעדי תיירות בפני עצמם. כתוצאה מכך מלונות רבים עושים שימוש באסטרטגיות עיצוב שונות שנועדו לספק את צרכיהם של כל סוגי האורחים ולהעניק להם חוויה ייחודית. אורחי המלון עדיין דורשים שירות טוב ונוחות, אבל הם נוטים להתמקד בפן החווייתי יותר מאשר בפן החומרי.

לפי מחקר שבוצע על ידי קבוצת המלונות אינטר-קונטיננטל ואמאדאוס, חדר מלון בהתאמה אישית עשוי להיות אחד מהשינויים הגדולים ביותר בתעשיית המלונאות. המחקר מעיד על כך שהצרכנים רגילים לקנות בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים כשמדובר במוזיקה, בידור, אופנה ותיירות. תחום המלונאות ייאלץ להסתגל לכך, בהתחשב בכך ש-61% מהתיירים בעולם מעידים על העדפה למלונות בהם ניתן לשלם רק עבור חבילת אירוח שנתפרה עבורם באופן אישי. במילים אחרות, מלונות יצטרכו לנצל כל הזדמנות לסיפוק חוויות אותנטיות ומותאמות אישית בכל חלל ושירות הניתן במלון.

להרגיש בבית

עברו הימים בהם ריהוט ודקורציה נראו זהים בכל חדרי המלון, והדרישה לתחושה של בית - ממשיכה לגדול. הקונספט החדש  Stay Kooook פותח כדי לסייע לאורחים להרגיש בבית, בעודם בחדר מלון. האלמנט המרכזי בחדר ניתן להזזה לצד זה או אחר בתוך שניות, ומאפשר לאורחים ליצור מרחב היכן שהם צריכים אותו בכל רגע על ידי הגדלת אזור המגורים או המטבח. בנוסף לנוחות שבדבר, הקונספט מבוצע בצורה אסתטית ופוטוגנית כך שגם כאשר חלק מהחדר מורחב או מוקטן, עדיין ייראה טוב מכל הזויות.

נפרדים מדלפק הקבלה

דרך נוספת שבה מלונות מאמצים את קונספט "הבית הזמני" היא על ידי עיצוב מחדש של אזורי הקבלה (לובי) ושאר האזורים הציבוריים, כשהם הופכים את החללים בעלי המראה הרשמי והמנוכר לחללים נעימים המעניקים תחושה חמימה של חדר מגורים.

 ב-2020 דלפקי קבלה יתחילו להיעלם. יותר ויותר דלפקי קבלה יוחלפו בחדרי סלון נוחים ומזמינים,  בהם הצ'ק-אין מתבצע מהספה בעזרת איש צוות מצויד באייפד, בעוד האורחים יושבים בנוח ולוגמים יין, קפה או משקה קל. מלונות רבים כבר בחרו להסיר את דלפק הקבלה לחלוטין ולבצע שינויים נוספים בעיצוב החלל במטרה למשוך אורחים מן החדרים שלהם אל חללים חברתיים ודינמיים.

יהיה מעניין לראות כיצד בתי מלון יארחו גם את מי שרוצים אינטראקציה אנושית פנים-מול-פנים, וגם את אלו שיעדיפו צ'ק-אין בסיוע טכנולוגיה שיאפשר להם להגיע ישר לחדר שלהם מבלי לעבור את התהליך הפורמאלי.

מתחמי עסקים מודולאריים בעולם דיגיטלי

העיצוב והפונקציונאליות של מתחמי עסקים וחללי פגישות השתנו לצורך הסתגלות לחידושי הטכנולוגיה. קיומו של חלל פגישות מעוצב היטב בבית המלון הוא הכרחי כאשר יש צורך באירוח מפגשים וכנסים.

הטכנולוגיה החדשה היא קטנה וניידת יותר מאי פעם, ולאורחי המלון יש דרישה גבוהה יותר לנוחות. ב-2020 צפוי לראות גרסאות מוקטנות של רהיטים בהתאמה לטכנולוגיה החדשה, מתחמי פגישות פתוחים ואפשרויות ישיבה נוחות. מעצבים יצטרכו לנקוט בגישת העיצוב המודולארי ולשלב ורסטיליות, גמישות ועידוד קשרים בין אנשים ליצירת מערכות יחסים עסקיות ארוכות-טווח באווירה רגועה.

מיליון דולר בייבי!

בשנה הקרובה, עיצוב בתי מלון יתמקד יותר בלגרום לאורחים להרגיש במיטבם. סיפוק שירות איכותי ונוחות ברמה גבוהה יתמזגו עם היוקרה של בתי המלון, כלומר - עיצוב חללי אירוח ורהיטים יכוון למראה היוקרתי אך בו זמנית גם להענקת תחושה נעימה ומפנקת לאורחי המלון כדי שירגישו ממש "על גג העולם".

 

סביבה חכמה

צפויים להיראות יותר חומרים "חכמים" ב-2020. מעצבים ישתמשו בהם ליצירת סביבות דינאמיות אשר יציגו קירות המייצרים טמפרטורת חדר מושלמת, רהיטים המשמשים כעמדות טעינה, טפטים משני-צבע ועוד המצאות חדשניות. שילוב חומרים "חכמים" שמסוגלים לשנות צבע, טקסטורה או צורה בעקבות שינויים בטמפרטורה, תאורה או שדה חשמלי, ישפיע על יצירת רושם ארוך-טווח אצל אורחי המלון.

מעצבים ירוק

אנשים מתחילים לצפות מראש לערך הקיימות בעוד מלונות לוקחים לתשומת לבם את ההשפעה על הסביבה. יותר ויותר בתי מלון מעודדים שימוש חוזר במגבות ומתקינים תאורה אוטומטית במאמץ לשמור על איכות הסביבה, אך מלונות מסוימים כבר לוקחים את ערכי שימוש האנרגיה והקיימות לגבהים חדשים.

בשנה הבאה, בשימוש באנרגיה ירוקה יעלה מחדש בתחום העיצוב. נראה יותר מאמצים אקולוגיים אשר תומכים בערך הקיימות ומחברים בין אורחי המלון אל התרבות וההיסטוריה המקומית. אור טבעי, לוחות סולאריים, עץ ממוחזר, חומרים אורגניים, שעון חול במקלחת, אביזרים בייצור מקומי וריהוט בשימוש-מחדש הם רק כמה מהטרנדים הצפויים.

כשהטבע והמלון מתמזגים

ב-2020 מעצבי פנים ישתמשו באלמנטים מהטבע כדי לטשטש את הגבולות בין חללים פנימיים וחיצוניים, במיוחד במלונות טרופיים בהם יש זרימה טבעית בין חללים אלו.

מפלי מים, טרסות, ריהוט עץ כפרי, גינות מקורות, צמחיה מרהיבה ונוף פנוראמי יאפשרו לאורחי המלון חיבור אל הטבע ממקומם הבטוח בחלל פנימי-חיצוני וחוויה ייחודית, אותנטית ובלתי-נשכחת. שילוב בין אלמנטים עיצוביים אלו יסייע ביצירת סביבות חדשות ובלתי-צפויות.

כמו כן, צפו לראות מלונות הרבה יותר משולבים בסביבה המקומית. עיצוב מבנים בעלי השפעה סביבתית נמוכה בשילוב אלמנטים טבעיים, יחבר בין בתי המלון לסביבה בה הם נמצאים. מלונות משולבים-סביבתית יעניקו לאורחיהם חוויה דרמטית ובלתי-נשכחת על ידי שילוב אלמנטים בסגנונות ייחודיים ונופים עוצרי-נשימה.

עיצוב ביו-פילי (בעל קשר לעולם החי והצומח) יתפוס תאוצה ב-2020 בעקבות התמקדות בחיבור שבין האדם לטבע, בשל השפעתו על הבריאות והפרודוקטיביות שלנו.

מכיוון שאנו נוטים לבלות את רוב זמננו בחללים סגורים, פיתחנו צורך עז לאינטראקציה עם הטבע. עיצוב ביו-פילי מספק דרכים לענות על צורך זה על ידי יצירת סביבה טבעית בתוך הסביבה הבנויה. עוד ועוד מעצבים עושים שימוש בטכניקות תאורה טבעית, אוורור טבעי, גינות מקורות, חומרי גלם אורגניים, מים זורמים וכל אלמנט נוסף מהטבע שיסייע לענות על הצורך שלנו בחיבור אל הטבע.

מעצבים את הסטוריטלינג מחדש

בשנה הקרובה טקסטורות והדפסים יעברו שינוי. הדפסים יקבלו נטייה לכיוון אלמנטים מרגיעים ויזואלית, בעוד בחירת הטקסטורות תכוון לבדים כבדים כמו קטיפה. מעצבי פנים יעשו שימוש ביותר חומרים טבעיים, גוונים חמים וצבעים ניטראליים.

כדי ליצור חוויה אותנטית ישולב גם הסיפור המקומי בעיצוב הפנים, בשימוש בסגנונות עכשוויים שונים אשר יעניקו לאורחי המלון, במיוחד לבני דור המילניום, חוויות רעננות המעודדות מעורבות.

העיקר הבריאות

מטיילים רבים בעלי מודעות גבוהה לשמירה על בריאות וטיפוח אישי שמים את העקרונות האלו בעדיפות ראשונה, מה שמאלץ את בתי המלון לחשב מסלול מחדש כשמדובר בעיצוב פנים וחוץ.

יותר ויותר מלונות מוסיפים חדרי כושר, ספא, אזורי התבודדות, מערכות טיהור אויר ומים, ציוד ואזור לכושר גופני בתוך חדרי המלון, תאורה אנרגטית ועוד, על מנת לספק את צרכיהם של האורחים בעלי מודעות גבוהה לבריאותם.

בתי מלון רבים כבר כוללים בתפריט שלהם אופציות טבעוניות ו/או נטולות-גלוטן. ארוחות מיוחדות או בהתאמה אישית יהיו דרך נוספת למשוך אורחים בעלי מודעות בריאותית ולהתאים להם חוויה קולינרית ייחודית.

עיצוב בהדפסה תלת-ממדית

עם התקדמות טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית, נתחיל לראות מגוון ענק של אפשרויות בעיצוב בתי מלון. ההדפסה התלת-ממדית תאפשר יצירת טקסטיל אקולוגי מסוגים שעד כה היו נראים בלתי-אפשריים. ההזדמנויות לייצר ריהוט ואביזרי אלקטרוניקה שונים בעזרת הדפסה תלת-ממדית יכבשו בסערה את תעשיית העיצוב בכלל, ועיצוב בתי מלון בפרט.

 

טרנדים אלו בעיצוב הם בעלי השפעה רבה לא רק על שנת 2020 אלא גם על השנים הבאות, שכן אנו ממשיכים לקדם בברכה שינויים, טכנולוגיה חדישה ואחריות סביבתית בעת שאנו יוצרים עבור אורחי המלון חוויות אותנטיות, מותאמות אישית ובלתי-נשכחות.

 

שתף עמוד:
צרו קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: